Børnehuset
61 68 57 57
Trivsel er en forudsætning for læring. Derfor lytter vi også til eleverne i hverdagen; deres ønsker, problemer eller udfordringer tages alvorligt. På den måde løser vi i fællesskab mange opgaver hen ad vejen. Men engang imellem er det også ganske fornuftigt at gå lidt grundigere til værks. En rundspørge blandt skolens elever kan bane vejen til refleksion, udvikling, eget ansvar, tilfredshed og skabe muligheder for forandring.
I februar 2024 er der blevet gennemført en ny undervisningsmiljøvurdering. Undersøgelsen er delt op i tre grupper: 0.-3. klasse, 4.-7. klasse og 8.-9. klasse. Enkelte spørgsmål er kun besvaret af to af grupperne
Se undersøgelsen her: UMV 2024
I august 2020 blev der gennemført en trivselsundersøgelse, hvor samtlige elever var oprettet elektronisk, så de kunne deltage. Undersøgelsen vi benyttede os af er Undervisningsministeriets trivselsundersøgelse.
Undersøgelsen er delt op i to grupper: 0.-3. kl. og 4.-9. kl., og har følgende overskrifter: Social trivsel, faglig trivsel, støtte og inspiration samt ro og orden.
Se undersøgelserne her fra 2020:
Skolerapport 0.-3.kl. klik her
Skolerapport 4.-9.kl. klik her
Handleplan aftalt for skoleåret 2021-2022 ovenpå samlet skolerapport fra august 2020 – Handlingsplan ovenpå uvmiljøvurdering 2020
Se undervisningsmiljøvurdering 2016 – klik her
Lærere tilknyttet hertil beslutter hvilke punkter, der skal følges op på, og hvordan det skal gøres. Det er et led i elevrådet demokratiske dannelse, at de skal være med til at dykke ned i og formidle resultater til skolens øvrige elever samt i fællesskab med lærerne beslutte, hvad de videre indsatser skal være.
Opfølgning
Vi forventer at lave ny undersøgelse i august 2022, med en forventning om et kommende skoleår der vil fungere mere i normale rammer end skoleåret 2020/2021.